Založ si blog

Protiústavný lockdown, nelockdown

Nie som typ človeka, ktorý potrebuje zdielať všetky svoje myšlienky, vety, ale nejak sa mi toho nakopilo a pokúsim sa to sformulovať tu.
Nezdá sa vám, nebite ba teraz za môj hrubý odhad, nezdá sa vám, že asi pätina alebo aj štvrtina obyvateľov Slovenska je už minimálne týždeň v lockdowne a vôbec nie je jasné dokedy ešte bude v lockdowne?
Áno aj ja som medzi nimi, nehanbím sa za to, aj keď ma niektorí za to odsudzujú ako človeka ktorý tu ostatných zamoruje. Keďže pracujem z domu, čo bolo aj doporučované odborníkmi a prístup k potravinám, liekom a k lekárom s neodkladnou lekárskou starostlivosťou a lekárskou prehliadkou bola zaručená aj pri nezúčastnení dobrovoľného celoplošného testu, tak som sa nedal otestovať. Tak ako iní, aj ja som akceptoval a doteraz dodržiavam pôvodne 10 dňový zákaz vychádzania alebo karanténu. Skoro tak ako na jar.
Oppps nie ako na jar. Neviem koľkí si to postrhli, ale teraz sme držaní doma protiústavnou vyhláškou. Asi som od tohto momentu v škatuľke konšpirátorov a nevďačným občanom hádžucím polené pod nohy snaham poraziť hnusobu, ale mám na to aj vysvetlenie, narozdiel od nariadení bez vysvetlenia. Vysvetlenie síce nebude vycibrené po právnickej stránke, ale to bude asi tým, že mám „len“ technické vzdelanie, ktoré ma ale núti uvažovať čo najviac logicky,
Takže ten kto si článok o núdzovom stave z Ústavy SR viac krát prečíta, dôjde pravdepodobne tiež k záveru, že to čo platí teraz je protiústavne. Zmysel núdzového stavu je, že má ochrániť človeka od nenávratných následkov živelných pohrôm, ako i zabrániť ochoreniu nebodaj úmrtiu v čase pandemickom a podobne. No a kde je problém? V zápale boja proti Covidu sa zakázal pobyt v prírode, prípadne na chalupách v kruhu rodiny. Podľa súčasných nariadení je zdravšie sedieť na balkóne, tí čo ho aspoň majú, tí ktorí ho nemajú, si asi otvoria okná. Áno môžu si ísť ešte do lídla, tesca, kaflaundu nakúpiť. Super. To máme niektorí smolu, že najbližšie potraviny sú tieto reťazce.
Ale k veci, Cieľom opatrení pri núdzovom stave by nemalo byť rozširovanie chorôb, lebo choroba nie je len Covid, ak keď sa to teraz tak javí.
Takže pýtam sa jednoducho ako ma ochraňuje štát keď mi zakazuje ísť do prírody, alebo na chatu chalupu, kde okrem svojej rodine stretnem akurát nejakú zver prípadne susedovu mačku? Viem, že asi pri rozhodovaní o tomto si ten kto o tom rozhodoval, predstavoval more ľudí na hrádzi pri Bratislave na korčuliach a bicykloch, ale ruku na srdce tí čo sa správajú zodpovedne, tí tam určite nepôjdu radšej pôjdu mimo ľudí. A tí čo tam chcú ísť si určite vystáli modrý papierik.
Veľmi, veľmi sa obávam, že náš úspešný kormidelník minimálne podľa toho čo čítam počúvam opäť nemá žiaden plán ako ďalej. Možno bude to, alebo to alebo… Minimálne ak má, alebo ak berie niekoho rady na vedomie, tak by mu mohol prezradiť, aby sa dali nariadenia vlády do súladu s Ústavou SR.

Chcelo by sa mi ešte písať o ľudoch 65+ uvedených do omylu (oklamaných ?), o ľudoch s modrými papierikmi sediacimi celé hodiny bez rúška na terasách nalepených na sebe, o rozhádaných kamarátoch a rodinách kvôli Covidu a testom o nekonečnej zlobe v spoločnosti, o neistej budúcnosti nás všetkých ale napíše / napísal, povedal nikto iný.

Myšlienka na záver.
Neviem ako to bude ďalej, možno aj ten hore sa na nás baví, čo tu stvárame, ale nebojíte sa tak trošku, že budeme musieť o chvíľu reprofilizovať nemocnice na psychiatrie a bláznince?

Ak sa vám niečo nepáči, napíšte mi to, ale toto je moja prvotina a nejako treba začať.

Pekný víkend Jozef

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2481x
Priemerná čítanosť článkov: 2481x

Autor blogu

Kategórie

Archív